Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 6. oktober 2012

Fjell og fårikålfestival

 Hvert år i starten av oktober, innviterer Oppdal til Fjell- og Fårikålfestival. Da forventes det rundt 20 tusen besøkende.
Vi rakk det ikke i fjor, og heller ikke året før, men i år synes jeg den var bedre enn noen gang.
 Alltid godt med gode smaksprøver. Her er det standen til ROMSTAD GÅRD fra Bjugn. De har spesialiteter som gele av trær, lyng, ville vekster, roser og blomster + urte- og kryddersmør og Fosen osten.. Flott stand hadde også... og aldeles deilige geleer..
 Og selvsagt så vi sau.. Her var det NM I SAUEKLIPPING.. Jeg tror nok sikkert sauen koste seg, men det ser jo nesten litt brutalt ut.. For å si det sånn, så er det litt hyggeligere for oss å gå til frisøren..
Og her står de - ferdigklippet.. stygge som en ribbet høne...men sikkert lykkelig over å ha overlevd fårikålgryten..

Ellers har Oppdal fått seg en ny og kjempeflott butikk - LEV VAKKERT. Jeg lover at jeg skal innom den butikken igjen. De hadde utrolig mye fint.
Flotte møbler, tepper, gardinstoffer og utstyr.. Hyggelige ansatte...


 Og skulle du ende opp med å bli så lenge i butikken at du blir kaffetørst - eller sulten, så hadde de selvsagt tenkt på dette også, med å smette inn en sjarmerende liten kafe inni kroken..
 Jeg tror Oppdal trenger disse små perlene av butikker.. Hvorfor ikke ta dere en tur hit..
Toget til Oppdal, gå noen hundre meter og sjekk inn på Skifer Hotell.. og da har du denne butikken rett over gaten.. midt mellom Husfliden og blomsterbutikken.. I tillegg til de utrolig flotte turmulighetene som finnes i denne vakre fjellbygda..
 Jada.. Du kan bare begynne å tenke på DET også - at det snart bare er to måneder til jul...
Og her mangler det bare en liten ostebit, så er dette den perfekte gave..

Jeg sier bare; Velkommen til Oppdal.

1 kommentar:

  1. Jeg likte Fjellvettreglene presentert på den måten! Klem fra Birte

    SvarSlett