Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 15. oktober 2012

Kornåkrene

En kornåker appelerer på ingen måte til mitt Bergenske hjerte.. Jeg hadde vel knapt nok sett en kornåker før jeg kom til trøndelag.. hvor det er kornåkre på alle kanter.

Nå er kornet ferdigtresket for sesongen, og kun de stive bustene står igjen. Men det er faktisk noe vakkert over det. Visste du forresten av korn regnes for å være en nøttefrukt ?

En søt historie til dette, er da jeg som 21 åring skulle flytte til Nord Norge. Broren min, svigerinnen og min lille niese på 3 år var også i bilen. Vi kjørte gjennom Trøndelag og skuet utover de enorme kornåkrene. Da vi skulle legge oss om kvelden, på et pensjonat i Brekkvasselv, skulle min lille niese ta med i aftenbønnen at tante måtte finne seg en odelsgutt fra denne landsdelen.. Vel, vel ... 2 år senere møtte jeg odelsgutten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar