Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 26. juli 2012

Vindusmaling

Sommerferie er en fin anledning til å male vinduer. Men det er kjedelig... Spesielt disse  doble sprosse-vinduene...  3-4 strøk !


Da vi bygget hytten for 15 år siden - var det veldig moderne med rødt og vi malte også vinduene røde..
Kjempefint - dengangen..

Trendene endrer seg, også på hyttefronten. I tillegg ble det ganske mørkt. Vi ville ha dem hvit.

Resultatet ble ikke så verst.. (Før og etter)


Når vi bygget ut for noen år siden, skulle vi være lur å bestille ferdigmalte vinduer.
De ble røde, fordi resten av hytten hadde det da.


Men å male over det ferdigmalte er ikke så enkelt, så i nybygget ble det nå røde sprosser med hvite karmer.

Ikke så aller verst, det heller - iallefall mye bedre.

Jeg maler og maler, og enda er det flere vinduer igjen.. men i løpet av denne sommeren så blir jeg nok sikkert ferdig... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar