Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 10. november 2012

Mitt første sengeteppe..




Det  går litt tregt med syprosjektene mine for tiden..
 (trenger litt mer godt lys enn det er på denne årstiden)

Men i "frykt" for at de håndarbeidsinterreserte av dere blir lei av å vente, 
så legger jeg ut et bilde av det første sengeteppet jeg sydde.

Det er 6-7 år siden

Tok utgangspunkt i et mønsterhefte, men gjorde min egen variant av stitchingen..

Mye arbeid - strevde dengangen med å få sømmene til å treffe hverandre.













Mange fine grønnfarger og stoff..

.. men kanskje litt "bråkete" ..


Det er godt å se at jeg har utviklet meg underveis..

(Eller øvelse gjør mester, som det heter..)

God helg !

3 kommentarer:

  1. Dette må ha vært en kjempejobb!! Jeg synes det ser helt nydelig ut, dette er et teppe å bli glad i:) Ha ei flott helg i bartebyen

    SvarSlett
  2. Litt av eit teppe for å vera ditt første! Synes det passa veldig godt som sengeteppe på eg trur er på hytta di?

    SvarSlett
  3. Litt typisk meg å starte med litt for store prosjekt..men jeg kommer stort sett alltid i mål. Riktig observert at dette er på hytten. Vi har grønn seng på gjesterommet, så der passet det best. Dette var lenge før jeg hadde begynt å sende teppene mine inn til Merethe for quilting, så dette er ikke quiltet sammen.

    SvarSlett