Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 15. september 2013

Helgetur til sjølukten..


Denne helgen valgte vi sjølukta
istedenfor fjellet..
At det kom tåke og regn gjorde overhode ingenting

Det var såå deilig å få være på sjøen igjen..


Ikke langt til havs, men langt nok..


..til å finne fiskelykken.
Det kokte av makrell og den bet villig på kroken..


 Nam nam, det ble mange deilige middager til slutt..


Vi trengte heller ikke dra langt til havs for å finne "perler"..

Vallersund gård


og her idylliske Tranøya
Hvor "Farmen" ble spillt inn i 2009


 Fjelltur ble det også
Koppar'n
(Kopparn 483 moh. er eit meir imponerande og velkjent landemerke.)


Oppover, oppover og oppover ( som det alltid er til fjells)
og belønningen ble storslagen utsikt over 7-prestegjeld..


Lurt å få utsikt..og ikke minst oversikt..




Det ble en herlig helg
ute ved kysten langs Sør Trøndelag



3 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så flotte makreller. Det er jo bare sååå godt;)
    Fra Kopparn ser du min arbeidsplass;)

    God ny uke ønskes fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Nydelige sjøbilder, kan nesten kjenne sjølukta!
    Husker du var lei deg i vår fordi dine små "Blå valmuesøster" planter døde. Mine var virkelig flotte med masse blomster i år. Jeg har plukket inn masse frø, har du lyst å prøve å så igjen, så send meg en mail med adressa di - så sender jeg frø til deg:)

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for hilsen hos meg! Nå har jeg kost meg med bilder av en flott Fanakoftekjole og ikke minst like flotte og skjønne "tingeling"kjole (som du selvsagt må bruke) Så flink du er!! Flotte bilder fra Paris som jeg stadig drømmer å reise tilbake til (sist var i 1982 og da var jeg så ung). Og så har jeg kost meg med bilder fra en storslagen natur. Du så masse makrell dere fikk. Takk for titten. Jeg kommer igjen.

    Ha en fin uke!

    Klemmer fra Hjørdis

    SvarSlett