Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 5. januar 2016

Et underlig katte-/natte-liv..


Alle vet at katter er nattedyr

men 
hvorfor i all verden må katten styre
så mye akkurat om natten..

Om dagen når vi er på jobb
kunne han styrt på så mye han bare vil..


Katten vår er nok et elskelig, lite vesen
som elsker det gode liv..

MEN
 når det er uvær og mange kuldegrader
synes nok ikke matmor
at han skal være alene ute i mørket og kulden -

- så da blir han jo stående utenfor soveromsdøren vår
og mjauer og klorer
inntil noe skjer..


Selvsagt har vi prøvd alt
også sitroner..


I julen klarte vi forresten (nesten) å få den til å bli venner
med katten til junior..


Og nå i nyttårshelgen
ble han (nesten) venner med datterens
nydelige, lille Samojed-valp..

Joda
skal en ha katt
må vi vel bare ha litt tålmodighet 
.. og en katteluke ..

Enn så lenge.. Jesp..


1 kommentar: