Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 28. mars 2016

Den gode, gule ferien..


Plutselig var den over..
denne gode, gule ferien vi lengter etter hvert år.


Ferien hvor vi kler på oss for å være ute
slappe av, kose oss 
og fylle på litt ny energi..


Den lille barnebarngutten vår
måtte være igjen i byen med mammaen og pappaen sin i år
fordi de var så forkjølet

men
den sjønne samojedvalpen til datter og svigersønn
var slett ikke så verst påskegjest, den heller...


.. sjøl om hunden og katten vår, ertet og terget hverandre hele tiden..


En påske uten det helt optimale været
men mer enn godt nok til fine skiturer...



Og selvsagt
god tid til å strikke..
Om ikke så lenge blir det vel et ferdig prosjekt å vise frem igjen..


I morgen er det hverdag - 
Bortsett fra et skikkelig vondt halebein 
er jeg full av energi for å møte en travel vår
både på jobb og privat..


Så godt at vi har denne gode, gule ferien...


8 kommentarer:

  1. Du er en racer med stikkepinnene. En produksjon det står respekt av. Ellers jeg enig med deg; påsken er en fin ferie. Denne overgangen mellom vinter og vår.. Solstråler som begynner å varme. Skitur, appelsin, påskeegg og bare kos. Joda, du og jeg kan venne oss til dette. Nyt siste påskekvelden! Klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Ja,denne ferien er bra god den.
    Gul er ikke så værst ;)
    Ha en fin kveld
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Veldig koselige bilder og flott påskestrikk!

    SvarSlett
  4. Må vere aldeles herleg å ha hytte og kunne gå på ski i fjellheimen! Snøen regna akkurat vekk på Tysnes til me kom dit. Håpar du kjem deg raskt att i halebeinet, det gjer vondt! Ha ei fin veke vidare, Inger Johanne! Klem frå Inger

    SvarSlett
  5. Hei.
    Hvilken Fana oppskrift og type garn bruker du?
    Håper du kan legge det ut på bloggen din,
    jeg syns Fanastrikk er så fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann. Jeg har brukt en oppskrift, som heter Fanagenser i ny stil, fra boken Moderne Norsk strikk. Desverre kan jeg ikke legge oppskriften ut på nettet, men genseren blir "publisert" i løpet av helgen. Den ble fin i fasongen og lett og gøy å strikke.

      Slett
  6. Deilig med ferie! Nydelig Fana du er i gang med, gleder meg til å se den ferdig:)

    SvarSlett
  7. Så fine bilder fra påskeferien din:) Min har vært helt uten ski i år, men feiring av mammas 80-årsdag, besøk av fine folk, skjærtorsdagsbasar i det gamle skolehuset og barmarksturer i nærmiljøet har også sørget for litt påfyll....måtte det bare vare;) Ønsker deg en strålende april:)

    SvarSlett