Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 13. mars 2016

Min vei mot toppen..


Det er ikke alltid fort gjort å nå toppen..

Like ved hytten vår ligger løype og sti opp mot Storhornet..
(Oppdals mest populære fjell for randonè-kjøring)

.. og etter å ha gått bare noen hundremetere ..
passeres skiltet - om at det bare er 4,5 km igjen til toppen..


Bare 4,5 kilometer..
- det er da nesten ingenting - på flat vei -

MEN
når en skal til topps - og BARE OPPOVER
da er 4,5 kilometer
både langt og tungt..


Oppover, oppover og oppover..


.. og ikke et eneste flatt parti ..


Ca midt i kneik nr 4 er jeg halvveis..
Pulsen er forlengst høy..


Så ser jeg endelig siste bakken
Den er LAANG - og den er drøy (den også)..
Jeg teller skritt mellom hver eneste stolpe..


Men jeg kommer meg opp
hvor det alltid smaker godt med matpakke..


..og hvor jeg kan nyte
 den fantastiske flotte utsikten
utover hele fjellheimen..


Endelig 
nede igjen
- etter en minst like strabasiøs nedkjøring -
kan  nesten ingenting bli bedre 
enn å sette seg i solstolen, spise en deilig appelsin
og kjenne at jeg 
i dag hadde vært til Storhornet
for 39. gang..



5 kommentarer:

  1. Det var litt av en tur! Men med den beste gevinsten, nemlig flott utsikt, og mat som smaker.
    Jeg har også vært på tur i dag, men ikke med ski ( er ikke god på det..... ) Jeg har gått langs sjøen, med en rastepause med varm te og sjokolade. Veldig godt det også.
    Ellers har jeg gått min dose med bratte oppoverbakker.....phu!
    Ha en fortsatt herlig søndag.

    SvarSlett
  2. Flinka:))) Det er vel dette som heter "å levere"! Her har man ikke levert noe som helst i dag, bortsett fra å lage middag og rote bort dagen med noen slitsomme telefoner og sms-er som jeg ikke hadde sett komme- for å si det slik! Velvel - slik ble min søndag, din variant er klart å foretrekke😎 Nå blir det strikketøy og rolig kveld, det kan kanskje redde stumpene her også:) klem

    SvarSlett
  3. SÅ sprek du er!
    Ja,oppover i slik lang-jevnstigning-bakke tar krefter!
    Fantastisk utsikt der oppe...og flott vær hos deg:)
    Takk for hyggelig hilsen:)
    Fin ny uke til deg:)

    SvarSlett
  4. Spreking! Og for et vær! Håper på slike forhold i påsken også:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med "rekord". Den står det respekt av. Flotte bilder fra en flott tur. Når jeg ser disse bildene så gleder jeg meg til påske, appelsiner, sol og fine dager. Ønsker deg en deilig uke med en go klem fra meg til deg

    SvarSlett