Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 12. juli 2016

Å eg veit meg eit land..


" Å eg veit meg eit land
langt der oppe mot nord
med ei lysande strand, mellom høgfjell og fjord."...


I år valgte vi Norgesferie
Det ble rett og slett en utrolig flott opplevelse..


Vi valgte
Helgelandskysten
Vega
Lovund
Lofoten


 Så mye horisonter, så mye himmel og hav..


Stupbratte, glattskurte fjell
som stiger rett opp fra sjøen.. Rett opp..
hus som  klorer seg fast
En sjarm og idyll som er vanskelig å beskrive..
Vi har hørt at det er fint
men dette bør oppleves
kjenne at det rører noe i oss..


Mange ferger
- men hva gjør det vel
når solen skinner og vi kan sitte ute - nyte.. 


Kortreist mat, og deilig mat - overalt..
Klippfisk, boknafisk, kveite og hval..
Jeg har ikke smakt en kjøttbit, tror jeg
Bare fisk..


Hjemigjen kjørte vi E6
Transportetappe, ikke like mye fotografering

Men Mosjøen
har også sin sjarm
med alle sine pastellfargede trehus..

*
11 dager, ca 160 mil
Stort sett fint vær, og vi fikk sett midnattsolen 4 ganger..


Jeg vil i dagene fremover  dele litt mer fra turen..
Kanskje noen har vært på de samme stedene og kjenner seg igjen..
Kanskje noen har tenkt seg dit..








2 kommentarer:

  1. Oj, så vakkert. Jeg er en av dem som bare har hørt om Lofoten. Dine bilder gjør meg nysgjerrig på den vakre landsdelen. God sommer videre med en klem fra meg til deg

    SvarSlett
  2. For ein flott tur dokke har hatt.
    Noreg er eit vakkert land, og dei plassane du nemner er blant dei finaste.
    Nydelege bilde du viser.
    Me fær til Danmark på ferie i morgå, der har eg ikkje feriert før,
    blir spennande det.

    Ynskjer deg fine sommardagar vidare.

    SvarSlett