Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 28. juli 2016

Tysbast (Farlig sjønnhet)



Åååå så flott..
tenkte jeg

da jeg så disse glasserte, røde bærene
 på en busk i hagen..


Innimellom ripsbærbusker og villnisset
lyste de knallrøde bærene lang vei...

Måtte google - det var lurt..

Det er en av de giftigste plantene vi har her i Norge


Sånn ser den ut om våren
Den er spesiell fordi den blomstrer på bar stamme før bladene er kommet

Hvordan den har kommet seg inn i hagen vår, vet jeg ikke
men nå skal den røskes opp og fjernes..

... jeg vil jo ikke ha noe så skummelt i hagen min...





3 kommentarer:

  1. Man skal ikke skue hunden på hårene, lurt å være forsiktig :)

    SvarSlett
  2. Jammen kan ein bli skremt av slike bær som lokkar.
    Las akkurat på nettet om eit barn som hadde spist Belladonnabær,
    som likna på solbær. Barnet overlever, men er dårleg.
    Skumle greier.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. En giftig sjønnhet, bedre de ikke har vært i hagen.
    Hilsen til deg og takk for fine bilder i forrige oppføring også.
    Ha god dag - vi har mange regn i dag - Viola

    SvarSlett