Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 12. februar 2018

God morgen, Solstråle..


For ikke så lenge siden
var jeg så heldig å få være med på et foredrag med
psykologen Trond Haukedal

Engasjerende og vittig
Mye vet vi fra før..
..vi må bare huske å tenke på det..

Han snakket blant annet om hvordan vi TAR dagene
hvem og hva som kan påvirke oss
til om det blir en god eller dårlig dag..


Det starter med oss sjøl
  når vi møter speilbildet vårt på badet om morningen..

Det er IKKE der og da vi skal tenke
" å herregud"

MEN

 det er der og da skal vi si til oss sjøl
" God morgen, Solstråle"


Valget er vårt eget!


Og akkurat nå
er det utrolig godt å kjenne at

..SOLSTRÅLENE
 har kommet tilbake..






3 kommentarer:

  1. Vel verdt å skrive et innlegg om dette temaet! Takk for påminnelsen!

    Ønsker deg ei fortsatt fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Takk for påminninga om det viktigaste...

    SvarSlett