Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 27. februar 2018

Iskaldt, men så vakkert..



I morges når jeg gikk til jobben ..

(Ja, for jeg har faktisk fått meg jobb - et år iallfall..)

..måtte jeg rett og slett bare stoppe opp og ta bilde av 
Munkholmen som lå der badet i frostrøyk og vakre pasteller..

Det er så utrolig fint å se
og nesten det samme ser jeg fra den nye kontorpulten min..


Så er det lyst når jeg kommer hjem..
Solen skinner 
og snart er det mars..


Jeg vet ikke om dette er så lurt
men hva gjør en ikke for (å prøve) å berge epletrærne 
fra å bli spist opp av rådyrene..


Og mens andre viser frem bilder av snøklokker
og hager uten snø
tar jeg og blar gjennom blomsterkatalogene
og tenker på at jeg bør snart begynne å bestille..


Sommergardinene er på plass
det samme er vårhanen..

Det blir nok vår til slutt, i år også..

Enn så lenge skal jeg nyte en stund til 
med den flotte vinteren vi har..

2 kommentarer:

  1. Nydelege bilder du viser.
    Utsikta er nesten den same hos deg som her, men du har meir snø forstår eg.
    Her hos oss er det også svinkaldt med mykje vind, ingen snø her heime.
    At det spirer og gror er vel at sola er tilbake , og i ei lun krå er det mangt som skjer. :)
    Der me har hytte berre 1,5 timer heimanfrå er det store snømengder. Det ser ikkje ut til å ta ende.
    Men no er mars rett rundt hjørnet, heldigvis.

    SvarSlett
  2. Ja, bare fantastisk... es ist atemberaubend schön :-))
    Jeg så det, det ser virkelig så utrolig flott ut i nord...
    de fargene... det blå. Hjertet skummer over med glede. Takk for super bilder.
    Jeg så blå og hvit i Vesterålen. Nå vi har - 16 grader hjemme, men ingen snø hele vinteren.
    1. mars våren kommer snart :-)) Hilsen til deg. Klem fra meg.

    SvarSlett