Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 5. februar 2018

Joda, jeg strikker fremdeles..


Jeg har ikke sluttet å strikke
men jeg tror det har blitt lenge
mellom innleggene..


Dette aldeles myke og deilige angoragarnet
kjøpte jeg bå Jernbanen i Bergen for å strikke på toget til Geilo
- det ble en lue -


Så har jeg jo strikket litt til de søteste små..
- blandt annet en kjole..


.. og en herlig, liten sak med tunika og kortbukse med sløyfer på..


.. og så ville datteren også ha en sånn bølgegenser ..


.. og så måtte jeg jo sørge for at jentene på Geilo fikk hver sitt par med 
vottene "Vestlandsrose" med min vri..

Og noe annet spesielt skulle jeg IKKE strikke i år
..for jeg har skap og skuffer full..

- inntil dette mønsteret fra Dale dukket opp i mail-boksen min -

Den var jo kjempesøt.. friste, friste..
jeg vet ikke om jeg klarer å motstå..


Men enn så lenge
får jeg fortsette med votteproduksjonen min..

Det viktigste er jo at jeg strikker..


7 kommentarer:

  1. Jøjje meg for en vakker produksjon! Eg e imponert!

    SvarSlett
  2. Oij, ja, her var mykje fint strikk !!

    SvarSlett
  3. kor mange fine strikkeprosjekt du har laget ;)
    Her går det mest i votter og sokker ;)

    mistet så mye når det brann med oss .. men med tid og stunder fylles vel lageret opp att tenker eg
    smil frå ho monika

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har strikket! jeg synes du skal gå for den genseren, den var kjempelekker :)

    SvarSlett
  5. Så mye flott, du må ikke slutte å blogge, jeg får insirasjon her inne. God helg fra Beth

    SvarSlett
  6. Nei... :-) dette vakre stykke av DALE GARN... jeg kunne ikke motstå :-))) Bare fantastisk. Men jeg må reise til Norge hvis jeg vil kjøpe den (Her er ikke DALE.)
    Det blir en kjempeflott genser - masse glede med strikke.
    Og så masse fantastisk du ha strikkt.
    God tur... i snø :-)) Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. ... det blir kjempeflott votter... og genser kommer etterpå :-)))) Jeg tenker... Jaaaa!

    SvarSlett