Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 23. juli 2012

Marihøner

Jeg syr - og strikker - mye og nesten hele tiden..
I følge min mann ligger det "lapper" overalt..hm..

HVA jeg skal med alle disse prosjektene mine er en helt annen sak.

Før ferien satt jeg og sprengsydde for å få ferdig "Marihøner på 7 språk" - ( utgangspunkt i et mønster fra Northern Quilt )




Teppet hadde jeg sett for meg at skal ligge på den røde hagebenken på hytta.. fargene passet så godt.


Men når skal jeg bruke det og hvordan?? Det kan jo ikke ligge der i all slags vær..

At dette er en hobby som på ingen måte kan lønne seg, får så være.. Det blir fryktelig dyr timepris den lille stunden de ligger fremme - stort sett står de stappet nedi kurven sin..





Uansett.. Å få sy og produsere disse teppene gir meg utfold for litt kreativitet.. Jeg koser meg med hvert eneste sting. Å dra til Quiltegården å plukke ut nye stoffer, igangsette en ny ide.. det er en ubeskrivelig herlig følelse..

4 kommentarer:

  1. Nydelig teppe du har laget. Likte fargene, ser så rent og pent ut.

    SvarSlett
  2. Nydelig marihøneteppe! Synd denne sommeren også har regna bort, vi får håpe på en bedre sommer neste år ....Vi syr ting vi skal bruke ute i sola, men blir like skuffa hvert år. Ser at du ikke har noen følgere, da blir jeg den første! Ha en flott sommeruke! Trine

    SvarSlett
  3. Hei!
    Gratulera med nydelig marihøneteppe og fin,ny blog!Følger med deg fremover:-)Det cruiset såg alletiders ut,håper det blir meg en vakker dag som får feriere slik!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe Jåstad,Hardanger

    SvarSlett
  4. Nydelig! Du er så flink til å sy, og jeg beundrer tålmodigheten din:-)

    SvarSlett