Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 27. juli 2012

SNØHETTA

Det sies at få fjelltopper er så vakker og vill som Snøhetta.
Den ligger som en gigant midt inne på Dovrefjell. 2286 moh.

Snøhetta er det høyeste fjellet i Norge - utenfor Jotunheimen.. og høyt og bratt var det..
Oppover og oppover i steinrøysen.. At det kan bli så mange og så store steiner på en gang..
Klatre, klatre..

Det er da jeg tenker over gjengen fra "Ingen grenser" med Lars Monsen.. Det de deltakerne presterte med å komme opp til toppen, er en kjempeprestasjon...
Jeg ble nok rørt til tårer da de nådde toppen i tv-programmet.. Ufattelig.. uten armer og bein, blind.. Fantastisk.. Og så fikk de ikke sett den flotte utsikten på grunn av tåke og regn.
Endelig på toppen, sammen med mann og gode venner.. 
Det hører selvsagt med til historien at vi så tre store moskus også. Men siden det ikke er lov å kjøre bil oppå Dovreplatået, måtte vi ta bussen innover et stykke. Det er ikke så lett å fotografere dyr fra en buss..

Vi hadde en superflott tur.. En fantastisk dag i den Norske fjellheimen - Det er ytterst få dager i året at toppen på Snøhetta er tåkefri.

Nå høljeregner det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar