Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 19. juli 2012

Ombord


 En roligere avdeling på dekket

 Vi hadde lugar med utvendig balkong

 Deilig mat (Sushi her)

 Glimt fra en havn

 Skips-lysekronen

 Nydelig soloppgang på balkongen.. Valgte å stå tidlig opp for å oppleve dette.

 Mor og datter


 Morsomme måter å brette hånddukene på
(Selvsagt fikk vi tilbud om å kjøpe video som viste hvordan det gjøres)

 Lærerikt og interessant å følge med når vi la til kai.
Mye som skjedde.. Tau (vinsjan på kaia..) ble hentet med småbåter og kjørt til lands. Boder, trapper etc ble rigget opp. Busser og taxi stillte seg opp i lange rekker og gjorde seg klar for uendelige køer med turister.


 Gode familiemiddager

 Og enda en brettet håndduk..


Da forlater vi skipet..Mange, mange inntrykk rikere.. 
Vi fikk sett veldig mye på kort tid. Vi har spist godt, vi har slappet av. Mye folk, men vi lærte at det gikk fortere å løpe trappene enn å vente på heisen. Vi spiste middager halv åtte, før det verste rushet, og vi unngikk de heftigste diskotekene og barene..

Mye god mat. Hyggelige og serviceinnstillte ansatte. Ryddig og rent overalt.
(Den fillipinske kokken på en av restaurantene fortalte at han jobbet 7 dager i uken, 9 måneder i strekk)

 En ny og spennende opplevelse. 
Neste gang velger vi kanskje et mindre skip, og kanskje på en litt mindre varm tid på året.. Da tror jeg dette livet ville blitt helt perfekt.

Uansett. Vi hadde en fantastisk flott uke på Cruise i Middelhavet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar