Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 21. juli 2012

Snøfjellstjønna

 I dag har vi hatt det vi kaller en "starter-tur".. Den første turen vi tar etter at det er lenge siden vi har vært her.. 
Vi valgte Snøfjellstjønna.. Da går vi til OPPOVER til venstre ved Dindalshytta.. puh.. i dag var det litt brattere enn sist, synes jeg.. Men vi får belønning når vi endelig er ferdig med bakkene og kan gå innover i det nydelige landskapet.



 Er de ikke sjønne.. og så var de så reine og fine.

 Et lite stykke med snø måtte vi også gjennom.

 Og vi kom oss tørrskodd over denne elven her..

 Oppe ved tjønna ble det en god rast. 
Med kaffe fra termos i den oransje Tupperware-koppen og deilige skiver med leverpostei..mmmm..


 Idyllisk..
Det ligger noen hytter rundt her, og det oser stillhet og fred over hele området..
Der har de nok ikke tilgang til nettet, nei.. Vi hadde ikke engang mobildekning.

4,5 timer senere var vi tilbake til bilen..
Da hadde jeg nesten krampe i leggene, gangsperr i hoftene og gnagsår - av de gode, gamle joggeskoene mine..!
Det betyr at nå var det på tide å bytte bort høyhælte by-sandaler mot trauste fjellsko igjen.

Og været: Kjempefint turvær.. Det kom en ørliten skur da vi satte oss i bilen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar