Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 30. august 2012

Georginer - undervurdert?

 Georgine.  Er den ikke nydelig..?

Jeg husker hagen fra barndommen i Fyllingsdalen..
Min mor hadde massevis av georginer.. gul, rød, lilla, hvit, rosa..
Jeg synes det var så flott.. sammensurium av glade farger..
Jeg har ikke så mange, og heller ikke så fargesprakende...
Men store, lubne og nydelige blomster, som har blomstret siden vi kom hjem fra ferien og vil fortsette en god stund utover høsten.. helt til frosten kommer. Og da er det bare å ta opp knollene og legge til hvile i kjøleskapet (ja, for hvor skal man ellers oppbevare noe som skal ligge kaldt, men frostfritt hele vinteren ??)

Egentlig synes jeg denne blomsten kanskje er litt undervurdert... den er jo så sjønn...

(Forresten, det med kjøleskapet er ikke helt sant, altså...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar