Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 2. august 2012

Sukkertøy-genser

At jeg er glad i GANT, det vet nok de fleste som kjenner meg. Disse enkle klærne. Rødt, blått, grønt..bomull, ull, eller med og uten fletter. Ryddige butikkhyller med svært enkle valg.
Rett før ferien var jeg innom butikken i Trondheim, og der hadde de fått inn et sukkertøy av en mohairgenser.. Jeg prøvde den, tok en titt på prislappen, og tenkte - den strikker jeg fort sjøl...
Full fart opp på strikkebutikken - trodde det skulle bli en enkel sak å finne disse tre fargene.
Men det var ikke enkelt.. Det skulle være lys rosa, mørk rosa og en guloransje..
Kjempeivrig som jeg var på å starte på prosjektet, måtte jeg bare velge det som ble "nesten likt"..

Vi passet katten, og da jeg lot strikketøyet ligge igjen på sofaen, var hun ikke sein med å legge seg oppå.. (Hun liker såå godt å hjelpe meg både med sy- og strikkeprosjekter..)
Jeg rakk ikke å bli ferdig til sommerferien. Og når jeg var kommet så langt som dette, så var jeg veldig usikker på om dette i det hele tatt noen gang ville bli brukt.. Høsten kommer snart, og da går man vel ikke rundt som en lysende sommerblomst...
Jeg strikket armene ferdig og monterte den.. vel, vel.. søt ble den, men usikker..
Kanskje dette også blir et nytt og pent bidrag til Fretex innsamlingsbokser..
Eller kankje jeg først skal satse på litt sommer i august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar