Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 5. august 2012

Slutt på ferien 2012

For første gang har jeg hatt fire uker med ferie - på en gang.. Guri.. det var fantatstisk.. Men nå er det desverre slutt.. Vips - så er det over, alt det som vi hadde forberedet oss til og sett frem til gjennom hele vinteren.
Å reise på cruise var det store feriemålet denne sommeren.. At vi bommet litt og valgte en altfor stor båt, er nå (nesten) glemt, og vi ser tilbake på en uforglemmelig flott uke i Middelhavet, sammen med ungene og svigerdatter. 
Noen dager ekstra i Barcelona, var også fantastisk opplevelse. Innbyggerne derimot, viste tydelig at de ikke var så begeistret for alle turistene....  men det er jo nettop oss de må satse på i disse nedgangstider..
Så var det uker på fjellet.. Og tro meg - Hytteliv er det optimale feielivet - for oss, iallefall.. Sove, spise, gå turer.. ta dagene som de kommer. Ingen kø, ingen stress.. Kyr og sauer som går og beitet rett utenfor gjerdet .. og det klinget så flott i bjellene  - og vi vennet oss fort til denne bjellingen også klokken fem på morningen.. 
Årets jordbærsesong kom samtidig med ferien vår i år.. Utrolig deilige jordbær i år. Søte, faste..mmmm..
Flotte turer - her fra en kveldstur inn til Gjevilvatnet..
Innimellom ble de tid til enda flere lapper..

Og så kom vi hjem etter fire uker til et villniss av en hage..

FERIE er topp.. Jeg er uthvilt og full av energi, men hadde uten tvil klart fire uker til, når jeg først var igang, liksom..
Alle medier og alle vi snakket med, klaget på været.. Men bortsett fra litt snø de første dagene på fjellet, og et forferdelig høljeregn akkurat da vi gikk på tur med bergensere vi hadde på besøk, så var været helt greit det.. Været skal aldri få ødelegge feriene mine !

Og oppi hodet mitt surrer hele tiden sommerens sang.. om en liten fugel som flyger høyt på gyldne vinger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar