Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 19. januar 2013

Mitt GAAA - teppe



Dette er GAAA teppet mitt
(The Great American Aran Afghan)

For noe år siden holdt niesen min, og mange andre i bloggeverden, på med dette flotte teppet.

Jeg skaffet meg mønster, kjøpte garn, satte i gang ..

Jeg fikk det til - til slutt. Men du verden, dette var en skikkelig utfordring og ikke for nybegynnere.. 
Oppskriften var på amerikansk! Jeg fikk meg en ordliste, men det ble mange runder og lapper som måtte rekkes opp alikevel.


Lappene er designet av forskjellige mennesker, som var med i en konkuranse.
 Vinnerlappene ble med i teppet. 
Lappene deres skulle fortelle en historie..


Forskjellige historier for hver lapp.



Til slutt med det strikket en tjukk - og mange meter lang - flette, rundt hele arbeidet..

Mykt og deilig og veldig fint.. Jeg var skikkelig stolt da jeg hadde fullført dette prosjektet.


Og nå fikk jeg jo også en anledning å vise det frem..
Til vanlig ligger det jo sammenbrettet oppi en kurv..

10 kommentarer:

  1. Herliget hvor lekkert! Det er det mest praktfulle strikketeppe jeg noen gang har sett!! Du har all grunn til å være stolt. La det ligge fremme, og bruk det så ofte du kan;)

    SvarSlett
  2. Dette er det vakreste teppe jeg noen gang her sett, helt nydelig!!! Du må legge det frem så alle får se det, skulle virkelig ønske meg et slikt:)) Ha ei flott helg og kryp under teppe så kaldt som det er!

    SvarSlett
  3. Enig med både Edny og Trine. Nydelig teppe. Du har nå to valg; enten ta det opp fra kurven eller gi meg det det i gave. Du kan ikke legge dette og dine andre nydelige hjemmelagde tepper i kurver. Så nå fikk du litt å tenke over - tenker jeg. God kveld klem fra meg til deg

    SvarSlett
  4. Tusen takk. Teppet er faktisk helt nydelig, og det var jo derfor jeg også fallt for det.. MEN, det går jo ann å strikke en enklere variant da.. Fletter, perlestrikk, riller, hullmønster.. og vips, så har dere også et like fint teppe... Jeg må nok finne en plass til det, ja.. så dermed ender det ikke som gave - til hverken den ene eller andre.. Riktig god lørdagskveld alle sammen.

    SvarSlett
  5. Dette teppet var nydelig....og så spesielt!

    ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  6. Dette teppet er berre SÅ nydeleg. Vurderte ein gong å laga eit slikt og, men som du skriv; på engelsk - nei. ( Seinare har eg strikka etter engelske oppskrifter). Det har jammen vore litt av eit arbeid, så du må verkeleg finne ein plass til teppet slik at mange kan sjå det. Ynskjer deg ei flott, ny veke frå eit nydeleg Radøy bada i sol - og litt snø.

    SvarSlett
  7. Nydelig! Jeg har akkurat plukket mitt opp fra bunnen av vugga, der det har tilbrakt de to siste årene. Vet ikke helt hvor jeg skal ha det. Det er nesten litt sånn at det er for fint til å brukes, men det er jo bare tull for da blir det bare liggende.

    SvarSlett
  8. Imponert! Dette var fantastisk arbeid. Skulle gjerne hatt litt av din tålmodighet.

    SvarSlett
  9. Noe såå nydelig! :)
    Hvor klarte du å få tak i mønster til så mange fine "lapper"?
    Mvh Unni Volehaugen -
    uvolehau@bbnett.no

    SvarSlett