Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 16. januar 2013

Skal strikke jakke i "Fin"..



Kjøpte meg en deilig, kortermet ullkjole i Lisboa for et par år siden..

Varm kjole, men det ble jo kaldt nedover armene mine..

Har derfor hatt noen runder nede i butikken på jobb, og siklet rundt dette garnet..
Tok kjolen med, og fargen passet perfekt..

Så nå har jeg festet trådene og montert siste Mariusgenser - og kan sette i gang med nytt strikkeprosjekt..


 Nydelig garn. 50% Babyalpakka og 50% silke..
Fra Du Store Alpakka AS

Pinner nr 2,5 - 3

"Alpakka en naturlig luksus"
(..står det på lappen..)


5 kommentarer:

  1. Blir spennande å sjå! Nydelege farge på garnet.

    SvarSlett
  2. Nydelig farge, og helt nydelig kvalitet på garnet:) gleder meg til å se ferdig resultat! Ha ei flott uke:))

    SvarSlett
  3. Mulig jeg er litt dristig her - har ikke mønster, så det blir masker etter "sånn ca-metoden".. Men utrolig deilig garn - og ja, fargen er veldig fin..

    SvarSlett
  4. Det garnet er veldig fint, du får bare passe på at det er vidde nok i ermhulen

    SvarSlett
  5. Ja, nå har jeg faktisk tittet litt i oppskriftsbøkene på jobb og funnet ut hvor mye masker jeg trenger.. Men du vet - det var ikke bare å finne antall masker der.. Jeg fant andre ting som jeg også hadde lyst å strikke.. Sånn kan jeg jo ikke holde på.. Må jo bli ferdig med det jeg har liggende først.

    SvarSlett