Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 13. januar 2013

Søndagstur i 12 minus..


I dag skinnte solen. Det var minus 12 og nydelig..
Hvor skal vi gå.. Finne på noe nytt kanskje..

Satte oss i bilen og kjørte opp til Jonsvatnet.


Nydelig


Vi ser skiltet mot "Solemsvåttan"..
Dit ville vi gå..


Oppover og videre på glatten..


Siden ryggen min har vært litt vrang i det siste, 
tok vi ikke sjangsen på å fortsette
da stien etterhvert ble både brattere og glattere..

" Solemsvåttan" ble ikke nådd i dag...


..men pytt, pytt.. Solem heter jeg,  og vottan har jeg sjøl..


 Deilig var det med en skikkelig søndagstur igjen, uansett.


6 kommentarer:

  1. Vakkert landskap og fantastisk fine votter:) God følelse å ha vært på tur - det har vi vært også (se inne hos meg:)- kjennes i hele kroppen:) Klem

    SvarSlett
  2. Nydeleg! Så flotte bilder! Har nydelege vinterdagar med SOL her hjå oss også. Det glitrar i naturen, må nytast mens vi har det. Vottane dine var kjempeartige.

    SvarSlett
  3. Vet dere - de vottene fikk jeg til jul av venninnen min, Birte.. De er jo bare kjempesøte, og så er de foret med fleece, sånn at de er varm og deilig..

    SvarSlett
  4. Her har også vært en helt nydelig helg, men jeg har sydd hele helga! Jeg har vært på sykurs med Andre Wallenborg, sol fikk være sol - men jeg har kosa meg inne!!

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder da. Joda, ingen tvil om at det er en stund til våren og sommeren. Men stemmer det, jeg har sådd frø i dag. For å være litt mer konkret sådde jeg de første frøene rett før vinteren kom, men det var frø som jeg visste måtte ha en kuldeperiode på seg for å begynne å spire. Og fleste av de jeg har sådd i dag er staudefrø. Sommerblomster må jeg selvsagt vente litt lenger med.

    SvarSlett
  6. Jeg tror det var lurt å snu når stien blir så glatt. Flotte bilder og flotte votter :-) Det er alltid godt når gavene faller i smak. Jeg sliter fortsatt med å publisere bilder på bloggen. Jeg har ikke lenger det valget; tror det handler om betaling men ser ikke hvordan jeg går frem for å gjøre dette. Nyt kvelden. Klem

    SvarSlett