Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 4. januar 2013

Ny jobb - Nytt år..

Her på bloggen min skifter det fort i temaer, men det er vel det som utgjør Trønderlivet mitt..

Jeg har begynt i ny jobb.

Innså at å jobbe på et regnskapskontor, ble litt for "tamt" for meg.
Jeg måtte ta et valg - finne på noe nytt.

Da oppdaget jeg at de søkte etter regnskapsfolk hos Husfliden

Det måtte da være drømmejobben for meg
BÅDE regnskap OG husflid..

Jeg sendte en søknad.
Jeg fikk jobben!



Allerede første arbeidsdag skjønte jeg at dette måtte være rette stedet for meg
Oppi skålen sammen med bindersen
 lå det knappenåler..

(Silkefin)

Kontoret mitt, 
ligger rett ved siden av systuen..

Og det skal dere vite;
På Husfliden i Trondheim sitter de på rekke og rad og syr..

(Rød Trønderbunad)

Jeg blir imponert når jeg ser hvor flinke de er..



(Husfruedrakten)



Blandt alle damene som jobber der,
finnes også disse staselige karene..



Garnavdelingen frister... ( og jeg som ikke rekker flere prosjekter..)
De har flotte stoffer til duker og gardiner.

I det hele tatt har de utrolig mye fint og fristende ..


Uken etter jeg begynte, fyllte vi 125 år.
Det er det ikke mange bedrifter som kan skryte på seg.

Den dagen stillte de fleste i bunad eller festdrakt på jobb
Noen av oss fikk gå mannekeng på catwalken..

Det var kaker og det var kaffe..


Nå står et helt nytt arbeidsår for døren..

Er det vel rart at jeg gleder meg til å gå på jobb.

Jeg synes faktisk at nå har jeg vært veldig heldig.

GODT NYTT ARBEIDSÅR TIL ALLE DERE OGSÅ!!



5 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny jobb! Dette høres bra ut for deg. Ønsker deg all lykke til.
    Bloggen din er bare super :-)
    Lilian

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny jobb...så kjekt det høres ut :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Gratulerer, dette hørtes ut som en innertier for deg:) det er ingenting som er bedre enn å TRIVES på jobb!!! Husfliden har mye flott, har nettopp strikka meg hals i "Fin", et lekkert garn. Det er så artig å lese bloggen din, nesten som jeg kjenner deg hihi, ha ei flott helg:)

    SvarSlett
  4. Takk, takk.. Så koselig å få tilbakemeldinger. Og ja, det er en fordel å trives på jobben - vi tilbringer jo en stor del av livet der. Nå må jeg bare passe på at jeg ikke får enda flere ideer om hva jeg skal lage, bør nok bli ferdig med de prosjektene jeg har liggende allerede.

    SvarSlett
  5. Høres virkelig ut som du har det fint på jobben. Ha en fin uke!

    SvarSlett