Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 23. mai 2013

Hvis brannalarmen går..


HVA tar vi egentlig med oss hvis plutselig brannalarmen går og vi må løpe?

På hotellet i Oslo i helgen gikk brannalarmen.. 
Bunadene vi hadde med oss, var det første jeg tenkte på.
Så tenkte jeg på Mac'en - hvor alle bildene mine ligger ..

Men det eneste jeg tok med meg var mobilen..

Det ble heldigvis ingen brann.


Gro, derimot, mistet blant annet bunaden sin i en brann

og det eneste hun hadde igjen etterpå
var bunadsvesken..


Den tok hun vare på
og tok den med til Tekstildesigner Lise Skjåk Bræk..



Legg merke til de tøffe knappene..


Drakten ble bare aldeles nydelig
Tryllet frem av knitrende silke og silkedamask
i de herligste farger

Stoffet som er brukt til vesten hadde Lise Skjåk Bræk engang kjøpt i Paris
fordi hun synes det var så fint..
og nå fikk hun brukt det.

Og godt festet til linningen
der henger bunadsvesken..



3 kommentarer:

  1. Nydelig, nydelig drakt LSB har sydd til Gro;)
    Knappene var helt RÅ! Sånne skulle jeg ha hatt!!
    Ja, brann må være det verste! Vi har så mye vi ikke vil miste.
    Har tenkt på det noen ganger! Hva ville jeg prøve å redde?

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Hun er så flink,og denne drakten ble nydelig på.Ikke lett å vite hva en tenker på først ved brann,men bilder er viktige synes jeg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Innlegget ditt er veldig bra og gir god informasjon .. Jeg likte det og likte å lese den. Fortsett å dele slike viktige verv.
    Boligalarm uten abonnement

    SvarSlett