Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 26. mai 2013

I dag - for 25 år siden



I dag for 25 år siden ble jeg mamma for første gang

til verdens sjønneste lille jente..


25 år som har gått veldig fort
men som alikevel har utrolig mye innhold.


Jeg husker den dagen så godt

Vannet gikk hjemme, klær måtte skiftes
og mens jeg løp rundt og leitet etter de flyttbare skulderputene
sto mann og bil klar på utsiden - en smule stresset..

I bilen hørte vi på radio
sommeren 1988 store hit
"Reidar reiser snart, og bare Grøten tar han med seg.."
- og at det brant i Sveagruvene på Svalbard..


Dagene på sykehuset var som å leve i en egen verden
En verden med svisker, vonde romper, ømme pupper og vaggende mammaer..


Utenfor "føden" hadde naturen eksplodert i sommervarmen
og jeg husker at jeg tenkte at aldri hadde løvetannen vært finere..

Jeg var blitt mamma
Hele verden hadde endret seg.

Gratulerer med dagen, kjære jenten vår..



4 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen;)

    Å for en vakker dag å fylle år på;)


    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Hahaha. Du er fantastisk på å huske. Og Christine er en nydelig jente på alle måter. Klem til dere begge og til lykke

    SvarSlett
  3. Så nydelig skrevet - gratulerer til dere:) Ja det var tider.....:)Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Kjempefint skrevet! Jeg er imponert over alt du fikk med deg, til og med hva dere hørte på radio. Men mulig fødepolitikken har endret seg på de 25 årene, nå skal man jo helst holde seg hjemme helt til man omtrent må krype inn på føden;-)

    SvarSlett