Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 11. mai 2013

Våren på fjellet..


Jeg hører rykter om hvitveisenger i byen,
mens vi her på fjellet var imponert da denne enslige
tittet opp der snøen nettopp hadde smeltet..


Musene har kost seg gjennom vinteren
Bygget opp sitt eget lille samfunn


Det er fremdeles masse snø i fjellet,
men å krysse elvene er ikke fullt så enkelt..



To ryper satt plutselig å trykket rett forran oss i lyngen,
men før jeg rakk å knipse bildet
var fuglene fløyet..



De sjønne harepusene som holder til rundt hytten her
begynner å få gråfargen på..


VÅRSØG

No skin det sol e høgste Svealiå
No bli det vår, det kjenne e so vel
De søng så trongt kring alle dalasiå
å synnåvinn han kjem å gjer me sel.

Når sommarn kjem, da bli det fint e fjellå,
da ska e dit å hør kår bekkjinn søng,
å kliv te topps e brattast berjestellå
å vea tort å tåg å tåbærløng.

E kjenne lokt tå gras kring alle haua,
å sola skin, å bjøllåin kling så kløkt.
Å tjønninn legg så blank der e ska laua
me berg ekreng, der e kainn sol me trøkt.

Ådu, å du, kår sårt å sælt e stoinna,
når sola skin frå kvite høgdå ne.
Da væt e vår'n han e kje lenger oinna
at e får levva slik ein somar te.

Da væt e vesst at bekkjinn legg å venta
poinn kalle isa me så sval ein drekk.
- Når hausten kjem å sistkveldskløva henta,
da ska e takk for sommarn så e fekk




2 kommentarer:

  1. Fine bilder!

    Tusen takk for Amsterdam tips!! Vi fikk med oss turer på kanalene, styrte unna Anne Frank huset(så det utenfor da) og trasket gatelangs i Jordan området.. Flott by, som jeg sikkert reiser tilbake til en gang!

    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Har ikke glemt sauen, den kommer;)
    Å så koselig med den haren utenfor hytta.
    Fine bilder;) Her håper vi på en skitur i pinsen;)

    God uke til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett