Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 19. mai 2013

Noen ganger er det helt alright - i Oslo.


Noen ganger
er det helt ok 
med en Oslotur..

Spesielt i STRÅLENDE SOMMERVÆR..

Av med genser og strømpebukse
og frem med kritthvite armer og bleike bein..


I Pinsen er det sikkert lite folk i Oslo, tenkte vi..
Men der tok vi feil..

Alle nøt sommeren

Shoppestoppen gjorde at vi gikk galant forbi alle butikker..
Kun en eneste shoppepose blir med hjem..


Å finne spisested for middag er heller ikke problem. Det kryr av ute-restauranter bortover hele Aker Brygge

Vi bommet litt;
Kjedelig mat, sur betjening -
og det var da virkelig ikke vår feil at hun hadde slått inn dobbel pris...
Men vi ble jo mett..


Å overnatte her ute på Tjuvholmen kan virkelig anbefales

Når vi tok bort alle putene og stasjet oppi sengen..
Ja, da var den bare sååå utrolig god å sove i..


Så var vi klar for den store barnedåpen
På med bunaden igjen..Puh..Litt varmt..


Barnedåpen ble fin. 
Lille Sigrid, smilte til presten og var strålende fornøyd..

Og det er jaggu gammeltanten også..

1 kommentar:

  1. Hei på deg;)
    Her er det tv, pc og tommelstrikking på kvelden;)
    Vi er da flinke til å slippe det vi har i hendene og nyte sommeren når den titter innom;)
    Fine hovedstadsbilder;) Bunad er fint, og varmt innimellom;)
    Tusen takk for koselig kommentarer;)))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett